phone

09120304263

09197142162  

تاثیر تغذیه بر پوست و زیبایی

    
تعداد بازدید: 668
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/8/30

خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان برای کل بدن از جمله پوست مفید است. آنتی اکسیدان هایی مانند بتاکاروتن و ویتامین های C، E و A می توانند آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد را کاهش دهند. در این مقاله به بررسی تاثیر تغذیه بر پوست و زیبایی اشاره شده است. 

تاثیر تغذیه بر پوست، زیبایی و سلامت آن موردی است که بیشتر مواقع از دید افرادی که تمایل به کاهش یا افزایش وزن دارند ،دور می‌ماند. رژیم‌های غذایی نادرست، پیروی از یک برنامه ورزشی غیر اصولی یا مصرف داروهای غیر استاندارد در مسیر کاهش یا افزایش وزن گاها با تاثیر نامطلوبی بر پوست، مو و دیگر قسمت‌های بدن همراه است.

از این رو بیشتر پزشکان تاثیر تغذیه بر پوست را جدی تلقی کرده و از اکثر مراجعه کنند‌ه‌گان درخواست دارن، بدون هماهنگی و بررسی مواد غذایی خاصی را به رژیم غذایی‌شان اضافه یا کم نکنند.

 

تاثیر تغذیه بر چهره

 

امروزه همواره سوالاتی مثل بهترین صبحانه برای پوست، تاثیر تغذیه بر چهره، غذاهایی که پوست را تیره میکند، تغذیه مناسب برای پوست جوش دار، چه چیزهایی برای شفافیت پوست خوب است،خوراکی های مفید برای پوست و در نهایت برای شادابی پوست چه بخوریم در بین کاربران مطرح است که در این مقاله از سایت بهین دارو عرضه کننده محصولات لاغری، چاقی، زیبایی و ... به بررسی این موارد می‌پردازیم.

 

اهمیت تغذیه بر داشتن پوست سالم  

تاثیر تغذیه بر پوست و اثر مستقیم آن بر چهره چالش پر اهمیتی است که افراد در دوره کاهش وزن یا افزایش وزن با آن مواجه هستند.

در حالت کلی خوب است بدانید بهترین غذا برای پوست، ورزش، خواب کافی، نوشیدن آب زیاد و رژیم غذایی متعادل است که همواره در حفظ شادابی پوست تاثیر بسزایی دارد.

 

بهترین صبحانه برای پوست

 

تاثیر تغذیه بر پوست زمانی که از یک رژیم غذایی متعادل، غذا و رژیم حاوی میوه و سبزیجات دارای آنتی‌اکسیدان، چربی‌های سالم، ویتامین‌های C و E، مواد معدنی مثل زینک و روی، و سبزیجات حاوی بتاکاروتن و ... دور باشید یا چرخه تعادل آن را برهم زنید نمود پیدا می‌کند.

 

22 غذای مفید برای پوست صورت

در این بخش از مقاله تاثیر تغذیه بر پوست لیست 22 مواد غذایی مناسب و مفید برای سلامت پوست را معرفی می‌کنیم، اگر در مسیر کاهش وزن یا افزایش وزن هستید، در کنار رژیم غذایی‌تان به این موارد توجه ویژه داشته باشید.

  • 1.گوجه فرنگی و تاثیر بر پوست :گوجه فرنگی به دلیل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های قوی بودن از پوست در مقابل آفتاب محافظت می‌کند.
  • 2.بادام: خشکباری مغذی که با مواد معدنی غنی‌اش (آنتی‌اکسیدان و ویتامینE) در سلامت و جوانسازی پوست تاثیر بسزایی دارد.
  • 3.آووکادو: آووکادو سرشار از ویتامین‌های C، K، E، مواد معدنی منیزیم و پتاسیم است که باعث حفظ رطوبت پوست می‌شود و از چین و چروک ناشی از افزایش سن پیشگیری می‌کند.
  • 4.اسفناج: بتاکارون و ویتامین A غنی در این نوع سبزیجات در سلامت پوست تاثیر داشته و رطوبت آن را حفظ می‌کند.
  • 5.گردو: سرشار از اسید‌های چرب، امگا 3و 6 است که در حفظ رطوبت و جوانسازی پوست تاثیر بسزایی دارد.
  • 6.تخم مرغ: سولفور مورد نیاز برای تولید کالوژن و کراتین پوست با مصرف تخم مرغ در بدن تامین می‌شود.
  • 7.سیر: سیر، آنتی‌بیوتیک طبیعی است که شکاف و چروک‌های پوستی را از بین می‌برد.
  • 8.مرکبات: ترمیم جای زخم وجوش روی پوست و افزایش گردش خون زیر پوست و ایجادخاصیت هیتراته با ویتامین c و B موجود در مرکبات تامین می‌شود.
  • 9.ماهی چرب: امگا3 موجود در این ماده غذایی بر سلامت پوست و درخشش آن تاثیر بسزایی دارد.
  • 10.نارگیل: پتاسیم، ویتامین K و مواد معدنی موجود در میوه نارگیل نوعی مرطوب کننده پوست است.
  • 11.بلوبری: رفع التهابات پوستی ،کلاژن سازی پوست و جوانسازی و شادابی آن با میوه بلوبری در سبد غذایی‌تان به راحتی امکان پذیر است.

 

خوراکی های مفید برای پوست

خوراکی های مفید برای پوست

 

  • 12.بروکلی: این نوع سبزیجات، آنتی‌اکسیدان طبیعی پوست را تمیز کرده و ویتامین C و E موجود در بروکلی به کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند. سولفورفان موجود در بروکلی از پوست در مقابل اشعه UV محافظت می‌کند.
  • 13.چای سبز: آنتی اکسیدان و رایدکال‌های آزاد موجود در چای سبز از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.آن را عاملی مهم در تاثیر تغذیه بر پوست می‌دانند زیرا خاصیت الاستیسته پوست با چای سبز حفظ می‌شود.
  • 14.شکلات تلخ: یکی از مواد غذایی که بر سلامت پوست تاثیر دارد شکلات تلخ است که فلاونوئید موجود در آن باعث بهبود گردش خون در زیر پوست شده و التهاب پوستی و علائم پیری زودرس را کم می‌کند.
  • 15.هویج: بتاکارون موجود در هویج عامل ایجاد ویتامین A در بدن است. همین امر بر سلامت پوست تاثیر مثبتی دارد.
  • 16.انار : این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدان طبیعی قوی که سرشار از ویتامین C است و برایکلاژن‌سازی و الاستیسیته پوست مفید است.
  • 17.دانه تخم کدو: این دانه روغنی سرشار از روی است که خود به تنهایی خاصیت ضد التهابی داشته و جوانسازی پوست را به همراه دارد.
  • 18.زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه از بین برنده آکنه پوستی است و با خاصیت ضدباکتریایی که دارد درمانگر جوش و آکنه پوستی شناخته شده است.
  • 19.سرکه سیب: خاصیت قلیایی موجود در این ماده غذایی با حفظ ph طبیعی پوست به پاک سازی آن کمک می‌کند.
  • 20.شیر بادام : ویتامین E، کلسیم و همین طور ویتامین B موجود در این ماده خشکی پوست را محو و رطوبت طبیعی آن را حفظ می‌کند.
  • 21.نخود: پروتئین، فیبر، مواد معدنی مثل روی، فیتوشیمیایی، فولات موجود در نخود باعث پاک‌سازی پوست و حفظ سلامت پوست شده و چین و چروک آن را از بین می‌برند.
  • 22.دانه چیا: اسید چرب موجود در این ماده همانند ماهی چرب در محافظت از پوست در مقابل نور خورشید از پیری و خشکی آن جلوگیری می‌کند.

 

 

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار

از آنجایی که در مبحث زیبایی پوست همواره با چالش جوش و آکنه مواجه هستیم، بنابراین در بررسی تاثیر تعذیه بر پوست و زیبایی به این نتیجه می‌رسیم که مواد غذایی مورد استفاده افراد در بروز چنین عارضه‌های پوستی تاثیر مستقیم دارد.

 

تغذیه مناسب برای پوست جوش دار

 

بنابراین افرادی که پوست صورت‌شان مستعد جوش و آکنه است باید نسبت به برنامه غذایی و نحوه تغذیه‌شان دقت بیشتری داشته باشند.

 

چه چیزهایی برای شفافیت پوست خوب است؟

در نهایت این مقاله از سایت بهین دارو مطلب تاثیر تغذیه بر پوست و زیبایی را با بررسی مواد غذایی موثر در شادابی پوست به پایان می رسانیم. از آنجایی که در این خصوص نظرات متفاوتی ارائه شده بطور مختصر به مستند ترین موارد برای شادابی پوست که با تغذیه در ارتباط است اشاره خواهیم داشت.

 

برای شادابی پوست چه بخوریم  

برای شادابی پوست چه بخوریم

 

 میوه و سبزیجات از غذاهای مفید برای پوست سالم هستند که باعث شفافیت و درخشندگی پوست می‌شوند. هندوانه، لیمو، گوجه فرنگی، پرتقال، خیار، دانه کنجد، چغندر، ماهی ساردین و ماست تعدادی از مواد غذایی موثر در شفافیت پوست است.

نکته قابل توجه در تمامی این مواد غذایی آب و ویتامین موجود است، شما می‌توانید در کنار محصولات زیبایی مثل انواع کرم، قرص یا سرم‌های پوستی این مواد غذایی را با هماهنگی دکتر پوست در لیست برنامه تغذیه‌ای تان قرار دهید.

 

 

از     رای
6.3