phone

09120304263

09197142162  

18 گیاه برای افزایش وزن بدن و چاق شدن

    
تعداد بازدید: 963
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/9/9

گیاهان با خاصیت افزایش وزن گاها با ترکیبات خاصی در انواع قرص‌های چاقی قابل استفاده هستند، اینکه چه زمانی و برای چه وزنی از این قبیل محصولات دارویی و گیاهی استفاده کنید باید با نظارت و تشخیص پزشک باشد.مقاله 18 گیاه برای افزایش وزن در سایت بهین دارو برای آشنایی با گیاهانی با این خاصیت جمع بندی شده است. 

معرفی چندین گیاه برای افزایش وزن، برای افرادی که تمایل دارند، بر عدد وزن خود اضافه کرده و به حالت طبیعی افزایش وزن داشته باشند، امری مهم و ضروری است. امروزه شناخت گیاهان با خاصیت‌های دارویی و زیبایی همانند، تناسب اندام با کاهش و افزایش وزن در صنعت پزشکی و طب سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گیاهان با خاصیت افزایش وزن گاها با ترکیبات خاصی در انواع قرص‌های چاقی قابل استفاده هستند، اینکه چه زمانی و برای چه وزنی از این قبیل محصولات دارویی و گیاهی استفاده کنید باید با نظارت و تشخیص پزشک باشد.

 

بهین دارو مرجع فروش محصولات چافی گیاهی

 

در این مقاله از سایت بهین داروعرضه کننده انواع محصولات چاقی و لاغری طبیعی سعی داریم 18 گیاه برای افزایش وزن بدن و چاق کننده را معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

 

۱- لوبیا ، و خاصیت افزایش وزن

گیاه لوبیا، با فیبر و پروتئین بسیار زیادی که دارد، یکی از تاثیرگذار ترین مواد غذایی در چاقی و افزایش وزن است. انواع لوبیا در نوع قرمز، سیاه، چشم بلبلی، چیتی که همگی در دسته حبوبات بوده به دلیل تامین پروتئین لازم اغلب در رژیم غذایی چاقی و افراد گیاه خوار طالب افزایش وزن گنجانده می‌شود.

 

لوبیا برای افزایش وزن

 

دسترسی آسان به این گیاه چاق کننده از دلایل رایج بودن آن برای مصرف در سبد غذایی است.

مصرف گیاه لوبیا باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود

 

۲- بادام، گیاه ودانه روغنی برای افزایش وزن

بادام و شیر تهیه شده از آن از اصلی ترین ترکیبات برای جذب مواد مفید در راستای چاقی اصولی است. برای بهتر مشاهده کردن تاثیر این ماده غذایی مصرف همزمان خرما و انجیر در کنار آن بسیار تاکید می‌شود.

 

افزایش وزن با شیر بادام - بهین دارو

 

برای تهیه معجون شیربادام جهت بهره بری از خاصیت جاق کننده این گیاه:

ابتدا آن را روی حرارت بگذارید تا به اندازه لازم بجوشد، سپس شیر را صاف کنید و کمی صبر کنید تا خنک شود و بعد آن را میل کنید. این روش برای افزایش وزن یک انتخاب سالم است.

 

 ۳- ریشه‌های قاصدک و افزایش وزن

ریشه قاصدک در دسته گیاهان چاق کننده است که ترکیب منحصر به فردی از مواد مغذی دارد .ریشه های قاصدک با افزایش اشتها و تاثیرات مثبتی که بر سوء هاضمه و صفرا داشته برای افزایش وزن یک گزینه مناسب است.

 

ریشه قاصدک برای افزایش وزن

 

دمنوش این گیاه را می‌توانید در دسته موارد افزایش وزن قرار داده و برای رفع تلخی آن از عسل برای میل کردن استفاده کنید.

 

۴- چای بابونه برای افزایش وزن متعادل

گیاه بابونه و چای آن یکی از رایج‌ترین دمنوش‌ها در بین ایرانیان است. خواصی مثل آرامبخشی، تکسین درد، افزایش وزن را می‌توان از اصلی و مهمترین ویژگی‌های این گیاه چاق کننده برشمرد. برای مصرف آن مقدار متناسبی را در آب بجوشانید و دم کرده آن را میل کنید.

 

۵- شیرین بیان یک چاق کننده طبیعی

شیرین بیان گیاهی است که به افزایش اشتها و افزایش وزن کمک می‌کند. اما از این گیاه اغلب به دلیل داشتن فواید و خواص دارویی زیاد برای بهبود بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دم کرده این گیاه را همانند دیگر نمونه‌های معرفی شده میل کرده و تاثیرات مثبت افزایش وزن را در خود مشاهده کنید.

 


*بهین دارو عرضه کننده محصولات چاقی و لاغری گیاهی با کمترین درصد عوارض است.* 


 

6- زنجبیل و خواص افزایش وزن آن

گیاه زنجبیل در طب سنتی و گیاهان دارویی از ارزش و خواص بالایی برخوردار است. برای درمان بسیاری از اختلالات گوارشی از این گیاه پر خاصیت بهره می‌برند. یکی از مصارف کاربردی گیاه زنجبیل افزایش وزن به واسطه بهبود سیستم گوارش پس از استفاده مداوم و بیشتر کردن میل به غذا و اشتها است.

 

زنجبیل و خاصیت چاق کننده گی آن

 

از زنجبیل هم می‌توان به عنوان ادویه در غذاها و هم چای زنجبیل را با جوشاندن زنجبیل در فنجان آب استفاده کرد. حتی ترکیب فوق العاده مفید زنجبیل با دارچین را نیز می‌توان مصرف کرد.

 

7.گیاه خار مریم و خاصیت افزایش وزن

این گیاه را از این رو می‌توان عامل افزایش وزن دانست که در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و اشتهاآوری تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر این در هضم غذا نیز موثر است. گاها از این ترکیبات گیاهی در تهیه انواع قرص چاقی بهره می‌برند.

 

8- مارچوبه و افزایش وزن

این گیاه که دارای کالری بالایی است، می‌تواند گزینه مناسبی برای افزایش وزن باشد. برای مصرف آن باید شیر بجوشانیم و کمی پودر مارچوبه را همراه کره با آن به خوبی مخلوط کنیم. از این نوشیدنی برای بالا بردن وزن روزی یک الی دوبار می‌توان در روز مصرف کرد.

 

۹- سبوس‌گندم و تاثیر آن بر افزایش وزن

سبوس گندم که اصولا در نان گندم یافت شده دارای موادمغذی زیادی نسبت به نان تهیه شده از آرد سفید است. از این خواص نان‌های سبوس دار و خاصیت سبوس گندم برای رژیم‌های چاقی و افزایش وزن بهره می‌برند.

 

سبوس گندم برای افزایش وزن -بهین دارو

 

فیبر موجود در سبوس نان برای سیستم گوارش مفید بوده و از این رو با افزایش سطح انرژی بدن به بالا رفتن اشتها کمک می‌کند.

 

۱۰- جنسینگ برای افزایش وزن

گیاه جنسینگ به دلیل داشتن خواص دارویی مدتی است که در نسخه‌های پزشکی و ترکیبات قرص‌های چاقی ودیگر مصارف کاربردی دیده می‌شود. مصرف این گیاه می‌تواند استرس، درد و خستگی بدن را کاهش دهد همچنین انرژی و نشاط را در فرد بیشتر کند.

 از این گیاه برای رژیم لاغری نیز استفاده می‌شود اما برای افزایش وزن پیشنهاد می‌شود که یک قاشق پودر جنسینگ را به همراه یک قاشق چای خوری کره به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید آن را مصرف کنید و یا دو قاشق پودر جینسینگ را با دو قاشق چای خوری کره در یک لیوان شیر ولرم مخلوط و میل کنید.

 

۱۱- عدس، گیاهی برای افزایش وزن

عدس همانند لوبیا در دسته حبوبات و گیاهانی است که خاصیت چاق کنندگی و تقویت سیستم گوارشی را به همراه دارد. پروتئین و کربوهیدرات سرشار در عدس خصوصا در وعده صبحانه از اصلی ترین موارد برای چاق شدن است.

 

عدس و افزایش وزن با گیاه خواری

 

استفاده منظم از عدس در برنامه غذایی به افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، توصیه می‌شود.

 

۱۲- گردو، و افزایش وزن طبیعی

گردو دانه روغنی محبوب ایرانیان از اصلی ترین عناصر جدول غذایی افراد طالب افزایش وزن است. گردو از کالری فوق العاده زیادی برخوردار است که حتی از آن در مناطقی از کشور برای خوشمزه تر کردن غذاها استفاده می‌شود. مصرف روزی یک الی دو گردو از توصیه های اصلی پزشکان تغذیه است.

 

۱۳- اسطوخودوس ، گیاهی برای افزایش وزن

گیاه اسطوخودس را در دسته ترکیبات افزایش وزن نیز می‌توان دید. از این گیاه اسطوخودس یک دمنوش گیاهی برای تابستان نیز تهیه می‌شود که واقعا در فصل گرما برای حرارت و دمای بدن مفید است.

 

گیاهان برای افزایش وزن

 

اسطوخودس باعث رفع بی اشتهایی می‌شود. این گیاه را می‌توان با برخی دیگر از گیاهان مثل به‌لیمو، زنجبیل، پونه و، بابونه و… مخلوط نمود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

 

۱۴- بهار نارنج و رفع بی اشتهایی

گیاه بهارنارنج یا شکوفه درخت نارنج طبعی گرم دارد که به مشکلات گوارشی از جمله بی اشتهایی کمک می‌کند و تمایل به خوردن و افزایش وزن را افزایش می‌دهد. این دمنوش خوش طعم است اما برای بهتر شدن طعم آن می‌توان کمی عسل یا نبات به آن اضافه کرد.

 

 ۱۵- گیاه میخک برای افزایش وزن

میخک که گیاهی کوچک است و از آن به عنوان ادویه ای خوش عطر و شفا بخش در غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد خواصی همچون تقویت مغز و اشتهاآوری نیز دارد. از میخک دمنوش هم تهیه می‌کنند که بسیار مفید است.

 

۱۶- هل، برای افزایش اشتها

دمنوش دانه گیاهی هل نیز بسیار اشتهاآور است. استفاده از دمنوش آن به تکرار باید تحت نظارت پزشک تغذیه باشد چون افزایش ضربان قلب را به همراه دارد.

 

17- بذر کتان، گیاهی چاق کننده

از سری دانه های روغنی که هم خودش و هم روغن آن در افزایش وزن تاثیر دارند، بذر کتان است.

 

بذر کتان برای چاقی

 

مصارف کاربردی زیادی برای گنجاندن آن در رژیم غذایی وجود داشته که موثرترین‌شان افزودن این دانه روغنی به غذا و معجون برای افزایش اشتها است.

 

18- دمنوش‌های گیاهی چاق کننده

دمنوش‌ها این روزا بیشترین طرفداران را بعد از نوشیدنی‌های کافئین دار در ایران به خود اختصاص داده‌اند ، در این مقاله چندین گیاه چاق کننده که خاصیت دم کنی را داشتند، معرفی نمودیم که مصرف چند مدل آن‌ها در کنار هم می‌تواند خواص زیادی در چاق شدن افراد داشته باشد.

 

نکته ای در خصوص مصرف گیاهان برای چاقی

توجه داشته باشید که استفاده بی رویه از گیاهان چاق کننده بدون نسخه پزشک می‌تواند بر سیستم گوارشی‌تان اثر سوئی به همراه داشته باشد. گاها برخی از افراد با مشکل هضم گیاهان دارویی مواجه هستند، از این رو مصرف قرص‌های چاقی گیاهی می‌تواند چاره ساز آن‌ها باشد.

 

دمنوش گیاهی برای چاقی

 

در واقع مصرف گیاهان چاق کننده ، نوشیدن دمنوش‌هایی با خاصیت افزایش وزن یا قرص‌های چاقی تهیه شده از گیاهان چاق کننده همگی بهتر است تحت نظارت پزشک متخصص و پس از ویزیت و برنامه ریزی غذایی افراد صورت پذیرد.

 

از     رای
6.3