phone

09120304263

09197142162  

آشنایی با انواع میوه های چاق کننده

    
تعداد بازدید: 852
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/10/8

آشنایی با میوه‌های چاق کننده تا حد زیادی در رژیم غذایی و روند افزایش وزن تاثیر مثبتی دارد. میوه‌های چاق کننده علاوه بر رژیم‌های چاقی در تولید انواع قرص چاقی گیاهی و بدون عوارض کاربرد دارد. در این مقاله از سایت بهین دارو با انواع میوه‌های چاق کننده موثر در رژیم افزایش وزن آشنا می‌شویم.

میوه‌های چاق کننده را می‌توان از عناصر تاثیرگذار در افزایش وزن برای رژیم‌های چاقی قرار داد. آشنایی با انواع میوه چاق کننده به یک اندازه  برای هر دو دسته از افرادی که رژیم چاقی و لاغری دارند، اهمیت دارد.

از آنجایی که در کنار برنامه ورزش و یا مصرف انواع قرص چاقی و لاغری داشتن یک رژیم غذایی مفید در دریافت نتیجه مطلوب موثر است، بنابراین آشنایی با مواد غذایی و انواع میوه چاق کننده و لاغر کننده در چیدن بهترین برنامه غذایی نقش پر رنگی دارد.

 

میوه های چاق کننده کدامند

 

سایت بهین دارو که خود مرجع معتبری در زمینه توزیع و عرضه انواع قرص لاغری و چاقی استاندارد است، در این مقاله با بررسی انواع میوه چاق کننده اطلاعاتی در زمینه مصرف این میوه‌ها در تهیه برخی قرص‌های چاقی به اشتراک می‌گذارد.

 

12 میوه چاق کننده برای افزایش وزن

کمتر کسی برای افزایش وزن به فکر انواع میوه می‌افتد، اما خوب است بدانید برخی میوه‌ها به دلیل داشتن کالری بیشتر، قند و خاصیت کربوهیدارت و چربی بیشتر در افزایش وزن و چاق شدن شما تاثیر گذارند.

 

آشنایی با انواع میوه چاق کننده

 

از این رو آشنایی با انواع میوه چاق کننده تابستانی، زمستانی، برای تنظیم برنامه غذایی‌تان بر اساس هدف چاقی یا لاغری امری مهم است. در این بخش با 12 میوه چاق کننده پرکالری آشنا می‌شویم:

 

1.میوه چاق کننده ی موز

میوه موز علاوه بر یک تقویت کننده قوی بودن به دلیل منبع عالی کروبوهیدارت و کالری بالا یکی از عناصر فعال و موثر در چاقی است. اگر به دنبال افزایش وزن هستید موز یک انتخاب عالی است.

یک موز با اندازه متوسط ​​(118 گرم) حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 105) / پروتئین( 1 گرم) / چربی ( 0.4 گرم) / کربوهیدرات ( 27 گرم) / فیبر( 3 گرم) / ویتامین B6  (26٪) / منگنز (13٪ از DV)"

 

2.میوه چاق کننده ی آووکادو

آووکادو یک میوه مغذی است که اصولا در رژیم‌های غذایی دیده می‌شود. این میوه به دلیل اینکه حاوی مقدار قابل توجهی کالری و چربی سالم است، برای دریافت کالری مفید در رژیم چاقی مفید و مناسب است.

 

میوه چاق کننده ی آووکادو

 

نیمی از آووکادو متوسط یا (100 گرم) از این میوه، حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 161) / پروتئین( 2 گرم) / چربی ( 15 گرم) / کربوهیدرات ( 8.6 گرم) / فیبر( 7 گرم) / ویتامین K  (5.17٪) / فولات  (21٪ از DV)"

آووکادو همچنین سرشار از دیگر عناصر مفید مثل پتاسیم و ویتامین های K ، C ، B5 (اسید پانتوتنیک) و B6 (پیریدوکسین) است.در تهیه انواع سالاد یا در وعده صبحانه مصرف این میوه چاق کننده بسیار توصیه می‌شود.

 

3.میوه چاق کننده ی انبه

انبه از دسته میوه‌های چاق کننده استوایی است. بسیار شیرین بوده و مانند موز سرشار از کربوهیدارت و دارای کالری بالاست. همین طور میوه چاق کننده انبه منبع عالی مس و چندین ویتامین B و ویتامین های A و E است.

 

انبه میوه ای چاق کننده

 

 

یک فنجان انبه (165 گرم) از این میوه، حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 99) / پروتئین( 1.4 گرم) / چربی ( 0.6 گرم) / کربوهیدرات ( 25 گرم) / فیبر( 3 گرم) / ویتامین C  (67٪) / فولات  (18٪ از DV)"

 

از میوه انبه می‌توان در رژیم چاقی در نوشیدنی‌هایی مثل اسموتی یا به همراه آجیل و میوه‌های چاق کننده دیگری همانند نارگیل مصرف کرد.

 

4.میوه چاق کننده ی نارگیل

دیگر میوه چاق کننده ای که برای افزایش وزن می‌توان روی آن حساب باز کرد، میوه نارگیل است. این میوه علاوه بر ویژگی‌های بارزش در حفظ سلامتی، با نکات غذایی بارزی مثل منبع عالی کالری بودن و سرشار از چربی و کربوهیدارت متوسط است.

 

مقدار  (28 گرم) از میوه نارگیل، حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 99) / پروتئین( 1گرم) / چربی ( 9.4 گرم) / کربوهیدرات ( 4.3 گرم) / فیبر( 2.5 گرم) / منگنز (17٪) / سلنیوم  (5٪ از DV)"

علاوه بر این موارد نارگیل منبع سرشاری از فسفر و مس است. از این میوه چاق کننده می‌توان در تهیه انواع دسر، نوشیدنی و غذا استفاده کرد.

 

5. میوه چاق کننده انگور

انگور از دسته میوه‌هایی است که مصرف آن با انواع مواد غذایی و در سالاد یا دیگر برنامه‌های رژیم بر افزایش وزن افراد تاثیر بسزایی دارد. از این رو از این میوه گاها در رژیم‌های غذایی چاق کننده استفاده می‌شود.

 

غذاها و میوه های چاق کننده صورت

 

مصرف زیاد انگور در وعده صبحانه یا دیگر وعده‌های غذایی گاها چاق کننده است. در واقع بنا به تحقیقات انجام شده 100 گرم انگور 80 کیلوکالری را وارد بدن می‌کند.

 

6.میوه‌های چاق کننده تابستانی: گلابی

گلابی همانند انگور در دسته میوه‌های چاق کننده تابستانی است که علاوه بر شادابی پوست و دیگر ویژگی‌های غذایی، افزایش وزن به به دنبال دارد.100  گرم گلابی نیز ۶۰ کیلو کالری دارد. لازم به ذکر است اگرچه میزان کالری این میوه ها بسیار بالاست؛ اما همچنان این میوه ها منبعی غنی از مواد مغذی و فیبر هستند.

 

7.میوه چاق کننده ی خرما

میوه خرما که در مراحل رشد بصورت رسیده، نیمه رسیده و در نهایت خشک شده آن بصورت خرما مصرف می‌شود، در افزایش وزن با مواد مغذی مثل مس ، منگنز ، آهن و ویتامین  B6تاثیر دارد. علاوه بر این خرما دارای کالری بالاست.

 

میوه چاق کننده خرما

 

مقدار  یک خرما (24 گرم)، حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 66.5) / پروتئین( 0.4گرم) / چربی ( 0.1 گرم) / کربوهیدرات ( 18 گرم) / فیبر( 1.6 گرم) / پتاسیم (4٪) / منیزیم  (3٪ از DV)"

 

میوه های خشک چاق کننده

میوه‌های چاق کننده را می‌توان به دو دسته میوه‌های طبیعی چاق کننده و انواع میوه خشک چاق کننده تقسیم بندی کرد.میوه‌های خشک به نسبتا میوه‌های طبیعی کالری بیشتری داشته به نوعی که برخی میوه‌ها با ویژگی لاغر کننده در نوع خشک‌شان در افزایش وزن تاثیر بسزایی دارند.

 

میوه های خشک چاق کننده

 

دلیل این امر قند طبیعی بالا، کالری بیشتر و ارزش غذایی زیاد این میوه‌هاست ،بنابراین گاها میوه‌های خشک در کنار مصرف انواع قرص چاقی، ورزش‌های مناسب تناسب اندام در رژیم غذایی افراد نقش پر رنگی دارند.

 از این رو در ادامه مطلب آشنایی با میوه های چاق کننده را با بررسی و معرفی انواع میوه خشک چاق کننده تکمیل می‌کنیم.

 

8.میوه چاق کننده ی آلو خشک

آلو خشک دارای قدرت هضم بالاست و افزودن آن به رژیم غذایی آسان است، برای افزایش کالری دریافتی و کمک به افزایش وزن سالم تاثیر مناسبی دارد. طعم آنها به تنهایی عالی است ، اما شما همچنین می توانید از آنها در سالادها ، اسموتی ها و غذاهای پخته شده مورد علاقه خود لذت ببرید.

 

میوه چاق کننده ی آلو خشک

 

آلو خشک با مقدار (28 گرم)، حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 67) / پروتئین( 0.6گرم) / چربی ( 0.1 گرم) / کربوهیدرات ( 18 گرم) / فیبر( 2 گرم) / ویتامینK   (4٪1) / پتاسیم  (4.4٪ از DV)"

 

9.میوه چاق کننده ی زردآلو خشک

زردآلو خشک دارای کالری و چربی بالاست علاوه بر این منبع خوبی از بتاکاروتن ، لوتئین و زئاگزانتین است، سه رنگدانه گیاهی که از سلامت چشم شما پشتیبانی می کنند.

 

میوه چاق کننده ی زرد  آلو خشک

 

زردآلوهای خشک یک میان وعده عالی است و به خوبی با آجیل و... سرو می شوند ، که همچنین می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند.

 

زرد آلو خشک با مقدار (28 گرم)، حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 67) / پروتئین( 0.8گرم) / چربی ( 0.1 گرم) / کربوهیدرات ( 18 گرم) / فیبر( 2 گرم) / ویتامینA   (6٪) / ویتامین E  (8٪ از DV)"

 

10.میوه چاق کننده ی انجیر خشک

 انجیر خشک در دسته میوه‌های چاق کننده است که در نوع خشک آن به نسبت طبیعی تاثیر بیشتری بر افزایش وزن افراد دارد. کالری و قند این میوه در حالت خشک بیشتر بوده از این رو در رژیم‌های غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

انجیر خشک با مقدار (28 گرم)، حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 70) / پروتئین(1 گرم) / چربی ( 0.3 گرم) / کربوهیدرات ( 18 گرم) / فیبر( 3 گرم) / پتاسیم   (4٪) / کلسیم  (3.5٪ از DV)"

 

11.میوه چاق کننده ی کشمش

کشمش که از دسته خشکبار مفید است، در صورتی که خشک شده میوه انگور در نظر گرفته شود، یک میوه خشک چاق کننده است. ترکیب آن با گردو، بادام یا دیگر دانه‌های روغنی و مغزها در افزایش وزن تاثیر چشمگیری دارد.

 

کشمش با مقدار (28 گرم)، حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 85) / پروتئین(1 گرم) / چربی ( 0.1 گرم) / کربوهیدرات ( 22 گرم) / فیبر( 1 گرم) / پتاسیم   (4.5٪) / آهن  (3٪ از DV)"

کشمش همچنین منبع خوبی از مس، منگنز، منیزیم و بسیاری از ویتامین های گروه B است. افزودن کشمش به رژیم غذایی راهی آسان برای افزایش کالری دریافتی است. 

 

12.میوه چاق کننده ی مویز

مویز در دسته بندی انواع کشمش قرار داشته اما خواصی متفاوت دارد، در واقع مویز خشک شده انگورهای ریز و سیاه است. در انواع رژیم‌های غذایی چاقی از این میوه چاق کننده خشک برای افزایش وزن به دلیل کالری و چربی بالا استفاده می‌کنند.

 

چاق کننده مویز

 

مویز با مقدار (28 گرم)، حاوی مواد مغذی زیر است:

"کالری( 79) / پروتئین(1.14 گرم) / چربی ( 0.1 گرم) / کربوهیدرات ( 21 گرم) / فیبر( 2 گرم) / مس   (15٪) / آهن  (5٪ از DV)"

 

میوه‌های چاق کننده و افزایش وزن تدریجی

از انواع میوه‌های چاق کننده علاوه بر استفاده طبیعی و توصیه در برنامه‌های رژیم چاقی در تهیه انواع قرص چاقی نیز استفاده می‌شود. مصرف میوه‌ها اگر چه افزایش وزن را به همراه دارد، اما نوع استفاده، مواد غذایی که با آن تغذیه می‌شود، در چاق شدن تاثیر مستقیم دارد.

 

میوه‌های چاق کننده و افزایش وزن تدریجی

 

برای دسترسی به انواع قرص چاقی برای گذراندن سریع پروسه افزایش وزن با داروهای گیاهی پس از مشورت و تایید پزشکتان و همین طور وابسته به شرایط جسمی از مراکز مجاز توزیع انواع قرص لاغری و چاقی نسبت به دریافت مشاوره و خرید اقدام کنید.

 

از     رای
6.3