phone

09120304263

09197142162  

اثر یویو (YO-YO EFFECT) بر لاغری چیست؟

    
تعداد بازدید: 829
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/10/9

یک مشکل چالش برانگیز که بسیاری از افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن با آن مواجه می شوند، اثر یویو نام دارد. این اثر شبیه حرکت بالا به پایین یک یویو، تعریف می شود. از همین رو داشتن برنامه کاهش وزن سالم نه تنها برای بهبود شکل بدن و سلامت کلی، بلکه تا حد زیادی شانس تأثیر یویو را در دراز مدت کاهش می دهد. 

اثر یویو (YO-YO EFFECT)

اثر یویو یا رژیم غذایی یویو وضعیت بسیار رایجی است که در آن افراد در روند کاهش وزن برای حفظ وزن مورد نظر خود در طول برنامه های کاهش وزن تلاش می کنند. در ابتدا، افراد شروع به کاهش وزن می کنند، اما پس از بی وزنی، تمام وزنی را که از دست داده اند، دوباره به دست می آورند. این روند بارها و بارها تکرار می شود و در نهایت تبدیل به یک دایره باطل می شود. پس از آن، کاهش وزن دوباره به طور فزاینده ای دشوار می شود، اگرچه محدودیت رژیم غذایی و ورزش سنگین به طور کامل اعمال می شود. در واقع، چربی های بیش از حد و کاهش توده عضلانی عوامل اصلی اختلال در عملکرد متابولیک هستند. نه تنها تأثیر منفی بر بدن، بلکه اثر یویو نیز می تواند عواقب جدی برای سلامت روان داشته باشد.

YOYO EFFECT

 

 

اثر یو یو چگونه اتفاق می افتد؟

اثر یویو به یک امر رایج اشاره دارد. الگوی کاهش وزنی که اغلب مردم آن را تجربه می کنند. به زبان ساده افراد در مدت زمان بسیار کوتاهی وزن خود را کاهش می دهند، و دوباره آن را به دست می آورند، سپس دوباره آن را از دست می دهند. شاید متوجه شده باشید که افرادی که اثر «یویو» را تجربه می کنند. خیلی سریعتر و راحت تر از حالت عادی وزن باز می گردند.

دلایل مختلفی وجود دارد که افراد اثر یویو را در خود تجربه می کنند. حقیقت این است که شما می توانید یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی داشته باشید و به دلیل ساختار ژنتیکی خود، ممکن است برنامه مناسبی برای شما و بدنتان نباشد. در مواقع دیگر، شما فقط می توانید یک شکست جزئی را تجربه کنید و چند کیلو وزن اضاف کنید.

یکی از دلایلی که افراد تاثیرات یویو را تجربه می کنند این است که هوس خوردن غذاهایی را دارند که آنها را کنار گذاشته اند، مانند غذاهایی که قند زیادی دارند یا غذاهای بسیار فرآوری شده. آنها می دانند که این نوع غذاها برایشان مضر است، اما خیلی دوست دارند آنها را بخورند. این یکی از دلایل اصلی است که مردم این اثرات یویو را در خود تجربه می کنند

آیا اثر یویو برای سلامتی مضر است؟

اثر یویو اگرچه ترسناک و بسیار خسته کننده است، اما لزوما چیز بدی نیست. در صورتی که برای کاهش وزن تلاش نمی کنید و فقط سعی می کنید وزن فعلی خود را حفظ کنید، ممکن است چیز خوبی باشد، زیرا رژیم یویو در واقع می تواند به شما کمک کند وزن خود را تثبیت کنید و از نوسانات بیش از حد آن جلوگیری کنید

 

اجتناب از اثر یویو (متوقف کردن اثر یویو)

راه هایی برای جلوگیری از اثر یویو وجود دارد. نکات ما را در زیر بررسی کنید.

  1. حذف وعده‌های اصلی غذایی را متوقف کنید

اگر وعده های غذایی خود را حذف کنید، احتمال پرخوری بیشتر است. اگر مدتی از خوردن غذا می گذرد، بهتر است یک میان وعده سالم بخورید تا احساس سیری کنید، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. قطعا شما نمی خواهید آنقدر غذا بخورید که احساس کنید شکمتان خیلی پر شده است و نمی توانید چیز دیگری بخورید.

  1. به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم نه تنها یک راه خوب برای کاهش وزن است، بلکه یک راه عالی برای حفظ وزن شما در آینده است. لازم نیست زیاده روی کنید، اما باید مطمئن شوید که به طور منظم ورزش می کنید. اگر در پروسه کاهش وزن هستید، باید حداقل سه بار در هفته یا حتی بیشتر در صورت تمایل ورزش کنید.

  1. مقدار زیادی آب بنوشید

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن، اطمینان از هیدراته شدن مناسب است. آب نه تنها به تخلیه سیستم بدن شما کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند احساس خوب و سالم داشته باشید، و از پرخوری نیز جلوگیری می کند. اگر بدن شما کم آب باشد، تمایل به پرخوری دارید زیرا بدن شما آنچه را که نیاز دارد دریافت نمی کند.

  1. استفاده از داروهای تثبیت کننده وزن موجود در داروخانه ها

ما در بهین دارو لیستی از دارو های لاغری مجاز در دارو خانه ها را برای شما گردآوری کرده ایم. بعلاوه قرص های لاغری ادیوس نیو گلد و قرص لاغری ایزی اسلیم و همچنین قرص لاغری گلوریا نیز پیشنهاد می شود.

نتیجه:

اگرچه اثر یویو می تواند ناامید کننده باشد، اما این پایان کار نیست. تا زمانی که رژیم غذایی سالمی داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید، قادر خواهید بود وزن خود را در دراز مدت حفظ کنید و دیگر اثر یویو را تجربه نخواهید کرد.

در آخر اگر به دنبال انواع دارو های لاغری و تثبیت کننده وزن هستید، کلیک کنید.  

 

 

 

 

 

 

از     رای
6.3