phone

09120304263

09197142162  

رژیم شوک لاغری چیست و چه اصولی دارد؟

    
تعداد بازدید: 1127
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/10/10

رژیم شوک از سری روش‌های لاغری سریع است که در مواقع خاص و گاها به درخواست افراد برای رهایی از استپ وزنی و کاهش وزن انجام می‌شود. برای رژیم لاغری شوک باید یک برنامه غذایی صحیح زیر نظر پزشک متخصص تنظیم شود که بر اساس بازه زمانی رژیم شوک و نوع آن متفاوت است. در این مقاله از سایت بهین دارو با بررسی محورهای رژیم شوک و در نهایت یک نمونه رژیم لاغری شوک با شما همراه خواهیم بود. 

رژیم لاغری شوک یا رژیم شوک برای لاغری همانطور که از نامش پیداست با ایجاد یک شرایط برنامه ریزی شده برای رسیدن به یک کاهش وزن سریع همراه است. در واقع رژیم لاغری شوک یک نوع رژیم سریع برای کاهش وزن و چربی سوزی بدن است . این رژیم در یک دوره زمانی مشخص کاهش وزن سریع و رسیدن به وزن مورد نظر را به دنبال دارد.

از آنجایی که برخی متخصصین کاهش وزن یکباره را با رژیم شوک یا رژیم لاغری شوک ناکارآمد و خطرناک می‌دانند، انجام این رژیم و همین طور وارد شدن در این پروسه لاغری بدون نظارت پزشک و یک برنامه غذایی مناسب کاری غیر اصولی است.

در این مطلب از سایت بهین دارو که بررسی تخصصی راه‌حل‌های کاهش وزن را پر اهمیت می‌داند، به آشنایی با مراحل رژیم شوک برای لاغری (رژیم شوک سه روزه) می‌پردازیم.

 

رژیم شوک (رژیم لاغری شوک) چیست؟

رژیم شوک یک نوع برنامه غذایی سریع و کوتاه است و مناسب برای کسانی که قصد دارند در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنند. برنامه غذایی این رژیم لاغری در پی شوکی که بر بدن وارد کرده از بین رفتن کالری و سوزاندن مقدار زیادی چربی را به همراه دارد. از این رو آن را رژیم شوک لاغری می‌نامند.

 

رژیم شوک یک روزه

رژیم شوک سه روزه برای لاغری سریع

 

رژیم لاغری به سبک شوک کاهش وزن 15 کیلوگرم را در عرض دو هفته برای افرادی که با معضل چاقی و اضافه وزن بالا مواجه هستند، به دنبال داشته است.

شروع پروسه غذایی رژیم شوک اصولا با 5 الی 7 روز ابتدایی سخت همراه است، ضعف و بیحالی 2 روز اول از بارزترین چالش‌های رژیم شوک برای لاغری سریع است. اگر از داروهایی مثل انواع قرص لاغری استفاده می‌کنید که با رژیم غذایی خاصی همراه است، حتما قبل از شروع رژیم شوک با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید.

 

رژیم شوک لاغری و اصول اجرای آن

رژیم شوک یا رژیم لاغری شوک بر اساس بازه زمانی انتخابی از اصول و برنامه غذایی خاصی برخوردار است. مثلا رژیم شوک سه روزه با رژیم شوک هفت روزه بر اساس نوع مواد غذایی و تقصیم بندی کالری‌ها بین وعده‌های غذایی با هم تفاوت‌هایی دارند.

 

رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی

رژیم شوک لاغری

 

اما اصول تقریبا مشابهی برای رژیم شوک در بازه‌های زمانی متغیر وجود دارد که در این بخش خصوصا برای رژیم شوک پنج روزه که تاکید آن بر اجرا بین دوره‌های غذایی است، به بررسی آن می‌پردازیم :

بین رژیم غذایی دارای یک سری قوانینی است که باید رعایت شود .

  1. نوشیدن اب فراوان
  2. پرهیز از مصرف الکل در طول دوره
  3. داشتن برنامه زمانی مشخص برای وعده های غذایی
  4. پرهیز از پر خوری در دوروز مجاز
  5. عدم تغییر منوی غذایی ثابت در این برنامه

 

قبل از شروع باید از سلامت جسمانی خود مطمئن شوید و در صورت داشتن بیماری با پزشک خود مشورت کنید.همچنین اگر چه با رعایت این برنامه می توانید وزن کم کنید اما فراموش نشود که در کنار ان فعالیت ورزشی نیز داشته باشید.

 


بهین دارو مرجع تخصصی انواع قرص لاغری و منبعی مطمئن برای خرید انواع قرص چاقی و معرف بهترین قرص لاغری بدون عوارض در داروخانه های ایران است. 


 

یک نمونه رژیم شوک 3 روزه برای لاغری سریع

رژیم شوک سه روزه اصولا برای کاهش وزن سریع برای افرادی که با بیماری خاصی مواجه هستند که چاقی برای آن‌ها مضر است، یا باید برای مسابقه و تورنمتی آماده شوند یا در نهایت برای شرکت در یک مهمانی کاهش وزن و اندامی مناسب را برای خود امری ضروری می‌دانند، زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود.

 

 نمونه رژیم شوک 3 روزه

 

رژیم شوک سه‌روزه درصورتی‌که با تجویز پزشک متخصص تغذیه انجام بگیرد، می‌تواند در کاهش وزن و بهبود سلامت قلب به شما کمک کند. در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از رژیم شوک سه‌روزه را ملاحظه کنید.

 

برنامه غذایی روز اول رژیم شوک سه روزه

روز اول رژیم شوک سه روزه برای لاغری سریع با چنین وعده‌های غذایی بعنوان مثال همراه است:

  • - صبحانه: نصف گریپ‌فروت یا آب‌میوه + ۱ تکه نان تست + ۱ قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی
  • - ناهار: ۱ تکه نان تست + ۱٫۲ فنجان ماهی تن
  • - شام: ۸۵ گرم گوشت بدون چربی + ۱ فنجان لوبیا پخته‌شده + ۱ فنجان هویج یا چغندر + ۱ سیب کوچک + ۱ فنجان بستنی وانیلی

 

برنامه غذایی روز دوم رژیم شوک سه روزه

در روز دوم رژیم لاغری شوک اینکه چه مواد غذایی کم شده کاملا مشهود است:

  • - صبحانه: ۱ تخم‌مرغ آب‌پز + ۱ تکه نان تست و نصف یک موز
  • - ناهار: ۱ فنجان پنیر کوتیج یا ۱٫۲ فنجان ماهی تن + ۵ عدد کراکر نمکی
  • - شام: ۸۵ گرم گوشت گاو + ۱ فنجان کلم یا کلم بروکلی پخته‌شده + ۱٫۲ فنجان شلغم یا هویج + نصف یک موز و ۱٫۲ فنجان بستنی وانیلی

 

برنامه غذایی روز سوم رژیم شوک سه روزه

روز سوم رژیم لاغری شوک با این برنامه غذایی به این صورت بوده و منجر به کاهش وزن ایده‌آل در این سه روز می‌گردد.

  • - صبحانه: ۱ عدد تخم‌مرغ آب‌پز + ۱ تکه نان تست
  • - ناهار: ۲۸ گرم پنیر چدار + ۱ سیب کوچک + ۵ عدد کراکر نمکی
  • - شام: ۱ فنجان ماهی تن + ۱ فنجان لوبیا یا گل‌کلم پخته‌شده + ۱ فنجان هویج یا چغندر + ۱ فنجان خربزه + ۱٫۲ فنجان بستنی وانیلی

در صورتی که به این مواد غذایی علاقه نداشته باشید، می‌توانید مواد غذایی هم کاری با این برنامه را انتخاب و در زمان در نظر گرفته شده به وزنی ایده‌آل برسید.

 

رژیم شوک مناسب چه کسانی است؟

رژیم لاغری شوک یا رژیم شوک در درجه اول برای افراد با بیماری خاص طراحی شده که چاقی برای آن‌ها مضر بوده یا برای یک عمل حساس باید بخش زیادی از چربی و کالری بدن را به سرعت کاهش می‌دادند. از این رو اجرای این برنامه غذایی برای همه افراد مناسب نیست.

دلیل این امر این است که در بازه زمانی اجرای رژیم شوک بدن با چالش‌های یکبار و شوک آوری مواجه بوده و شروع به چربی سوزی سریع می‌کند. این رژیم مناسب افرادی است که دارای اضافه وزن هستند و به یک استپ وزنی رسیده اند و می خواهند به یک نتیجه مطلوب برسند.

این نوع رژیم برای افرادی که نیاز دارند در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنند مناسب است اما برای جلوگیری از مواجهه با عوارض احتمالی رژیم شوک توصیه می‌شود که حتما زیر نظر پزسک متخصص نسبت به اجرای آن اقدام شود.

 

از     رای
6.3